תובענות ייצוגיות ונגזרות

אנו ב-FWMK מתמחים בייצוג תובעים ונתבעים כאחד, במסגרת תובענות ייצוגיות ותביעות נגזרות מורכבות ביותר – ופועלים בצורה מקצועית ויצירתית כדי לעמוד ביעדים ובמטרות שהוצבו טרם תחילת ההליך.

לצד ייצוג לקוחותינו בסכסוכים מסחריים ואזרחיים, למחלקת הליטיגציה של FWMK התמחות רבת שנים בייצוג לקוחות בתביעות ייצוגיות ותביעות נגזרות. הליכי תביעה אלו שונים מההליכים הרגילים ועל כן דורשים הבנה ייחודית והתמחות ספציפית. משרדנו מייצג כדבר שבשגרה הן תובעים והן נתבעים בהליכים אלו, והודות לכך אנו נהנים מייחודיות, מהבנה מעמיקה ומהיכולת לפעול ביצירתיות ולעמוד במטרות העסקיות והמשפטיות של הלקוחות.

עורכי הדין במחלקה מייצגים את לקוחותיהם נאמנה בקשת רחבה של תביעות: תובענות ייצוגיות ונגזרות של בעלי מניות ומשקיעים, ייצוג דירקטורים ובעלי מניות בהתגוננות מפני תביעות ייצוגיות ונגזרות בדיני ניירות ערך ובדיני חברות, ייצוג תובעים ותאגידים נתבעים בתביעות ייצוגיות צרכניות בעולמות הביטוח, התקשורת, הרפואה ועוד.

מתוך הבנה, כי הליכי התובענות הייצוגיות והתביעות הנגזרות הם מורכבים וסבוכים במיוחד, פועלים עורכי הדין במחלקה למציאת פתרונות משפטיים יצירתיים, אשר ימקסמו את התועלת ואת פוטנציאל הרווח של המיוצגים. יתרה מזאת, עורכי הדין אף מספקים ייעוץ משפטי מניעתי, שמטרתו ותכליתו להגן מראש על הלקוחות מפני הגשת תובענות ייצוגיות או תביעות נגזרות.

הערך שלנו – התועלת עבורכם

  • הישגים עורכי הדין שלנו מצליחים באופן קבוע להגיע להישגים משמעותיים בבתי המשפט. הייצוג המקצועי והמסור שלהם לא רק השיג ניצחונות משפטיים עבור הלקוחות, אלא אף חולל פעמים רבות שינויים של ממש והוביל לרפורמות חשובות בתחומי המשפט השונים.
  • מומחים בפרטים הקטנים עורכי הדין במחלקה הם יסודיים ומקצועיים, מומחים בפרטים ובעובדות, באופן המאפשר להם לאתר את החוזקות והחולשות שלכם בכל סכסוך משפטי ולהשיג יתרון משמעותי על הצד שכנגד.
  • רשת קשרים – היחסים המקצועיים והקשרים הענפים שיצרנו לאורך השנים עם שותפים חיצוניים, דוגמת חברות הביטוח המובילות בישראל, מאפשרים לעורכי הדין שלנו למצוא את דרך המלך ולגבש את ההסכמות וההסדרים הטובים והמשתלמים ביותר עבור לקוחותינו.
  • שיתוף פעולה פנים-משרדי – לאורך כל הליך התביעה, יתרון הגודל של משרדנו בא לידי ביטוי באופן מובהק. עורכי הדין במחלקה מסתייעים בשאר המחלקות, נעזרים בידע העצום שצברו – ולמעשה מצליחים להתיר את הסבך המשפטי ולמצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים מורכבים.
  • ייצוג חברות ציבוריות, בעלי מניות, דירקטורים ונושאי משרה שונים בחברות ציבוריות, בהתגוננות מפני תביעות ייצוגיות שבמרכזן טענות להפרת חובות הגילוי והדיווח המוטלות עליהם כלפי ציבור המשקיעים, ולהפרות החובות הנוספות הקבועות בחוק ניירות ערך והתקנות שתוקנו מכוחו.
  • ייצוג הן של תובעים ייצוגיים והן של נתבעים, בתביעות ייצוגיות נגד חברות ציבוריות ובעלי מניות ונושאי משרה באותן החברות, ביחס לטענות קיפוח המיעוט, הקצאה ודילול שלא כדין, הצעות רכש לא חוקיות וזכאות לסעד הערכה.
  • ייצוג בעלי מניות, דירקטורים, נושאי משרה וצדדים קשורים אחרים בתביעות נגזרות, ביחס לטענות להפרת החובות המוטלות על בעלי המניות, הדירקטורים, נושאי המשרה והצדדים הקשורים, מכוח הוראות חוק החברות.
  • ייצוג תובעים ייצוגיים בתביעה ייצוגית נגד חברת ביטוח, בטענה לגבייה שלא כדין ולחידוש לא חוקי של פוליסות ביטוח רכב.
  • ייצוג חברות שיווק, סחר והפצה שונות בהתגוננות מפני תביעות ייצוגיות צרכניות שונות, לרבות מפני טענות בדבר הטעיות צרכניות, הפרות חוקים וכללים מעולם הגנת הצרכן, הפרת חובות הקבועות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וכו'.
  • ייצוג חברות ציבוריות בהתגוננות מפני תביעות ייצוגיות העוסקות בהטעיה ובהפרת חובות הקשורות לתחום הקנאביס הרפואי ולתחום הפארמה.
  • ייצוג תובעים ייצוגיים בתביעות ייצוגיות נגד בנקים, בטענה לגבייה שלא כדין של עמלות פירעון מוקדם בהלוואות מסחריות.
  • ייצוג תובעים ייצוגיים החברים בהסתדרות בתביעה ייצוגית נגד ההסתדרות, בטענה לגבייה שלא כדין של דמי החבר שנגבו מהחברים בהסתדרות.
  • ייצוג תובעים ייצוגיים בתביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל, בטענה להפרת חובות שונות ולחובת השבה של כספים המגיעים לציבור הנוסעים.
  • ייצוג תובע ייצוגי בתביעה נגד חב' בזק, ביחס לגבייה שלא כדין של הוצאות גבייה שנגבו מהלקוחות ששילמו חשבונות באיחור.
  • ייצוג חברות שונות בהתגוננות מתביעות ייצוגיות העוסקות בטענות למשלוח הודעות ללא אישור הנמען (חוק הספאם).
  • למחלקת הליטיגציה של FWMK של מומחיות ייחודית בתובענות ייצוגיות הקשורות לביטוח, ובנוסף היא פיתחה מומחיות בהגנה על חברות ודירקטורים בתובענות נגזרות הנוגעות לניירות ערך.
  • FWMK מספקת שירות מקצועי מאוד לנתבעים ולתובעים במספר תחומים מרכזיים של תובענות ייצוגיות.
  • לדעתי, המבוססת על שנים של ניסיון בסצנת הליטיגציה הישראלית, ל-FWMK יש את אחד מצוותי הליטיגציה הטובים בשוק.

שותפים

דירוגים והכרה

FWMK acquisition

THE LEGAL 500

EMEA

LEADING FIRM
2022

FWMK acquisition

"למחלקת הליטיגציה של FWMK מומחיות מיוחדת בתובענות ייצוגיות הקשורות לביטוח, ובנוסף היא פיתחה מומחיות בהגנה על חברות ודירקטורים בתובענות נגזרות הנוגעות לניירות ערך."

FWMK acquisition

"FWMK מספקת שירות מקצועי מאוד לנתבעים ולתובעים במספר תחומים מרכזיים של תובענות ייצוגיות."

FWMK acquisition

"לדעתי, המבוססת על שנים של ניסיון בסצנת הליטיגציה הישראלית, ל-FWMK יש את אחד מצוותי הליטיגציה הטובים בשוק."